سال 0، شماره 1 و 1 - ( 1 1402 )                   جلد 0 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (2557 مشاهده)
احساسات نقش مهم در یادگیری ایفا می‌کنند.  در نظر گرفتن احساس یادگیرندگان در سیستم‌های یادگیری الکترونیکی ضروری است. تحقیقات نشان داده‌اند که در یک سیستم یادگیری، احساسات یادگیرندگان بایستی به سمت حالات مناسبی هدایت شوند. اما در ابتدا لازم است که این احساسات، توسط سیستم شناسایی گردند. روش‌های مختلفی جهت شناسایی احساسات و حالات بشر وجود دارد. پرسش مستقیم از کاربر، ردیابی پارامترهای ضمنی، شناسایی صوت و سیگنال صحبت، شناسایی حالات چهره، سیگنال‌های حیاتی و شناسایی ژست از آن جمله‌اند. به علاوه، روش‌های ترکیبی نیز پیشنهاد شده‌اند که با استفاده از دو و یا تعدادی از روش‌های فوق، نشانه‌های احساسی چند مده فرد را ادغام می نمایند. در سیستم‌های یادگیری الکترونیکی، کاربر سیستم فرد یادگیرنده است. با توجه به دلایلی که در این کتاب بر روی آن بحث شده، برخی از روش‌های شناسایی احساس برای اعمال در سیستم‌های یادگیری الکترونیکی مناسب‌اند و برخی دیگر خیر. در این کتاب، روش‌های مختلف شناسایی احساس مرور شده و فواید و معایب هر دسته از این روش‌ها برای به کارگیری در سیستم یادگیری الکترونیکی بحث شده است.
 
     
نوع اثر: تألیف | موضوع اثر: مهندسی برق و کامپیوتر
دریافت: 1397/7/27 | پذیرش: 1398/7/10 | انتشار: 1398/7/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.